Tuesday 15 July 2014

Select From Available List Box to Selected List Box 

List Box1    >   List Box2   ---btn_select(>)

List Box1    > >  List Box2 ----btn_select_all(>>)

List Box1    <   List Box2----btn_remove(<<)

 List Box1    <<   List Box2 ----btn_remove_all(<<)


Code behind code :
  Protected Sub btn_select_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles btn_select.Click

        Try
            tran_min_det_1 = New ArrayList

            If lst_Transaction.SelectedIndex >= 0 Then
                For i As Integer = 0 To lst_Transaction.Items.Count - 1
                    If lst_Transaction.Items(i).Selected Then
                        If Not tran_min_det_1.Contains(lst_Transaction.Items(i)) Then
                            tran_min_det_1.Add(lst_Transaction.Items(i))
                        End If
                    End If
                Next
                For i As Integer = 0 To tran_min_det_1.Count - 1
                    If Not lst_Seleted_Transaction.Items.Contains(DirectCast(tran_min_det_1(i), System.Web.UI.WebControls.ListItem)) Then
                        lst_Seleted_Transaction.Items.Add(DirectCast(tran_min_det_1(i), System.Web.UI.WebControls.ListItem))
                    End If
                    lst_Transaction.Items.Remove(DirectCast(tran_min_det_1(i), System.Web.UI.WebControls.ListItem))
                Next
                lst_Seleted_Transaction.SelectedIndex = -1
            Else
                returnErrorMsg("Please select atleast one in Transaction List to move")
                Exit Sub
            End If


        Catch ex As Exception
          
        End Try
    End Sub

    Protected Sub btn_select_all_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles btn_select_all.Click
        Try

            While lst_Transaction.Items.Count <> 0
                Dim i As Integer
                For i = 0 To lst_Transaction.Items.Count - 1
                    lst_Seleted_Transaction.Items.Add(lst_Transaction.Items(i))
                Next

                While i > 0
                    lst_Transaction.Items.Remove(lst_Transaction.Items(i - 1))
                    i = i - 1
                End While
            End While
            returnErrorMsg("")
        Catch ex As Exception
          
        End Try
    End Sub

    Protected Sub btn_remove_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles btn_remove.Click
        Try
            tran_min_det_2 = New ArrayList
            If lst_Seleted_Transaction.SelectedIndex >= 0 Then
                For i As Integer = 0 To lst_Seleted_Transaction.Items.Count - 1
                    If lst_Seleted_Transaction.Items(i).Selected Then
                        If Not tran_min_det_2.Contains(lst_Seleted_Transaction.Items(i)) Then
                            tran_min_det_2.Add(lst_Seleted_Transaction.Items(i))
                        End If
                    End If
                Next
                For i As Integer = 0 To tran_min_det_2.Count - 1
                    If Not lst_Transaction.Items.Contains(DirectCast(tran_min_det_2(i), System.Web.UI.WebControls.ListItem)) Then
                        lst_Transaction.Items.Add(DirectCast(tran_min_det_2(i), System.Web.UI.WebControls.ListItem))
                    End If
                    lst_Seleted_Transaction.Items.Remove(DirectCast(tran_min_det_2(i), System.Web.UI.WebControls.ListItem))
                Next
                lst_Transaction.SelectedIndex = -1
            Else
                returnErrorMsg("Please select atleast one in Available Field List to move")
                Exit Sub
            End If
        Catch ex As Exception
           
        End Try
    End Sub

    Protected Sub btn_remove_all_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles btn_remove_all.Click
        Try
            While lst_Seleted_Transaction.Items.Count <> 0

                Dim i As Integer
                For i = 0 To lst_Seleted_Transaction.Items.Count - 1
                    Me.lst_Transaction.Items.Add(lst_Seleted_Transaction.Items(i))
                Next

                While i > 0
                    Me.lst_Seleted_Transaction.Items.Remove(lst_Seleted_Transaction.Items(i - 1))
                    i = i - 1
                End While

            End While
            returnErrorMsg("")
            ' Exit Sub
        Catch ex As Exception
          
        End Try
    End Sub